VIRTUVES VIRSMAS AR NOSKAŅU

Viegli kopjamas virsmas atvieglo ikdienu – to apgalvos ikviens, kam nākas kaut ko tīrīt. Un nav svarīgi, vai tas ir standarta dzīvoklis, savrupmāja vai sabiedriska telpa. Šo priekšrocību novērtē arī tie klienti, kas izvēlas zīmola «Granitops» mākslīgā akmens virsmas.

Turklāt mākslīgā akmens īpašais raksturs, lielā toņu izvēle un elegance virtuves interjeram piešķir iecerēto noskaņu. Šogad «Granitopa» produktu klāsts ir papildināts ar interjera priekšmetiem un konstrukcijām, kurās izmantots metāls apvienojumā ar koku. Pēc individuāla pasūtījuma top soli, plaukti, un citi interjera priekšmeti, kuros atrasts līdzsvars starp auksto un silto, industriālo un mājīgo. Drīzumā uzņēmumā plānots uzsākt arī kāpņu un metāla margu ražošanu.

SIA «Sillo» mākslīgā akmens virsmu zīmols «Granitops» izveidots 2001. gadā, bet tā ražotne Iecavas novadā uzbūvēta pirms 13 gadiem. Iespējams, ka daudzi klienti to nemaz nezina, jo viņi tiek uzņemti uzņēmuma un partneru salonā «Dizaina kvartāls» Rīgā, Brīvības ielā 244.

«Salonā var apskatīt ne tikai mūsu gala produktu – dažādas mākslīgā akmens virsmas. «Dizaina kvartāls» ir vairāku sadarbības partneru koptelpa, kurā apvienojušies trīs dizaineri, vairāki mēbeļu ražotāji un mēs, līdz ar to klients salonā var saņemt visu no idejas līdz projektam un no projekta līdz tā realizācijai. Lai labāk apjaustu mūsu iespējas, salonā ir izveidotas vairākas ekspozīcijas – trīs virtuves un vannasistaba,» pastāstīja SIA «Sillo» valdes loceklis Oskars Stankēvičs.

Salona apmeklētāji noteikti ir ieguvēji, jo šeit var pasūtīt ne tikai vienu produktu, bet iegūt arī vienotu, saskaņotu telpas risinājumu, kas atbilst klienta vēlmēm. «Tieši «Granitopa» klienti ir cilvēki, kam nepieciešams individuāls pasūtījums – virtuves vai vannas istabas virsma ar individuāli pielāgojamu izmēru un krāsu. Neražojam neko sērijveida. Ja klients vēlas tikai izlietni, tad šādā gadījumā iesakām viņam citas ražotnes, kas ar to nodarbojas. Mums izlietne ir tikai kā mākslīgā akmens virsmas sastāvdaļa. Un mūsu klienti ir tie, kuriem ir svarīgi iegūt monolītu virsmu bez šuvēm,» skaidro vadītājs.

Ikviens zina, ko nozīmē mitruma sabojāta lamināta virsma. Šuvēs silikons te bija, te vairs nebija, laminētā virsma no šuvēs iekļuvušā mitruma sāk lobīties un pagalam ir. Ar mākslīgā akmens virsmu nekas tāds nevar notikt. «Granitopa» klientu vidū ir gan privāti pasūtītāji, gan uzņēmumi. Viens no lielākajiem un senākajiem klientiem ir «Lido», kam izgatavotas dažādas virsmas un letes, arī degvielas tirgotājs «Virši-A», vairākas skolas un medicīnas iestādes (Rīgas 1. slimnīca, Dzemdību nams, Jelgavas slimnīca), kurām «Granitops» ražojis reģistratūru letes, dažādas virsmas labierīcībām, uzgaidāmajām telpām, darba posteņiem.

«Neesam unikāli, jo uzņēmumi, kas ražo mākslīgā akmens virsmas, ir vairāki. Toties mēs esam vecākie un lielākie, kas šīs virsmas izlej, nevis izgatavo no lokšņu materiāliem. Varam izliet praktiski jebkuras formas virsmu, un klients to saņem vienā gabalā. Vienīgie šķēršļi, kas, piemēram, traucē piegādāt 5×3 metrus lielu L formas virsmu klienta mājās, ir transportēšana un iespēja to ienest objektā. Tādos gadījumos virsma ir dalīta un pēc montāžas savienota tā, ka savienojuma vieta nav redzama.» Monolītas, taustei patīkamas, viegli kopjamas, bez mikroporām, daudzveidīgā krāsu gammā un visdažādākajās formās – «Granitopa» mākslīgā akmens virsmu priekšrocības nosauc uzņēmuma vadītājs.

Arī to nodilumizturība ir liela – virsmas bez izteiktām nolietojuma pazīmēm var kalpot vairāk nekā desmit gadus. Protams, viss ir atkarīgs no attieksmes; uz virsmas nevajadzētu griezt vai klapēt karbonādi, neizmantojot dēlīti. Ja tomēr ir nepieciešamība virsmu atjaunot, «Granitopa» meistari labprāt atbrauks, virsmu noslīpēs, un tā būs gandrīz kā jauna. «Jāatceras, ka tās nav akmens, bet mākslīgā akmens virsmas,» atgādina O. Stankēvičs. Un tas attiecas ne tikai uz nodilumizturību, bet arī uz temperatūru. Izrādās, ka mākslīgā akmens virsma pēc taustes ir maiga un patīkami silta, jo pretēji dabiskajam akmenim, kas ir auksts, tai piemīt spēja pieņemt telpā esošo temperatūru. Mākslīgā akmens virsmas top no kompozītmateriāla, kura pamatā ir dabīgs minerāls alumīnija trihidrāts (ATH) un poliestera sveķi.

Lai iegūtu dažādu krāsu virsmas, minerālu maisījumam netiek pievienots krāsas pigments, bet kopā tiek jauktas dažādu krāsu un izmēra minerālu lodītes. Tieši tādēļ virsmu krāsa nav viendabīga, bet ar redzamu graudiņu struktūru, līdzīgi kā dabīgam granītam vai kvarcam. Uzņēmuma vadītājs skaidro, ka krāsu iespējas ir ļoti plašas: «Klients var atnākt ar mēbeļu fasādes vai flīžu paraugu, un mēs piedzīsim virsmas krāsu maksimāli tuvu vēlamajai noskaņai.» Reiz, lai pieskaņotu virsmas krāsu atnestajai kamīna flīzei, nācies izgatavot vairāk nekā desmit paraugus, līdz izdevies iegūt pareizo noskaņu.

Taču klientam papildus par šiem krāsu meklējumiem nav jāmaksā. «Tas ir papildu laiks, bet ne maksa,» uzsver Oskars. Uzņēmums uzstādījis sev augstu latiņu – no nomērīšanas līdz montāžas sākumam pasūtīto virsmu izgatavot desmit darba dienu laikā. Tagad, pirms Ziemassvētkiem, gan solījumu izpildīt ir arvien grūtāk, jo pasūtījumu ir vairāk. «Ziemassvētku laiks ir saspringtāks, jo cilvēki, kā parasti, tad vēlas kaut ko jaunu un pēdējā brīdī. Arī pārcelties uz jaunu dzīvesvietu. Bet objektā mēs esam vieni no pēdējiem, aiz mēbeļniekiem un elektriķiem. Tomēr darām, ko varam, lai 24. decembrī ģimenes varētu svinēt Ziemassvētkus jaunajā dzīvesvietā.» «Granitopa» ražotnē pašlaik strādā deviņi cilvēki. Vadītājs ir gandarīts, ka gandrīz visi darbinieki uzņēmumā strādā jau ilgstoši. «Tiem, kuri meklē darbu, lai pārlaistu ziemu, es parasti atsaku – nav, ko bojāt attiecības.

To, ko iemācās šeit, nevienā skolā nemāca, un visbiežāk darbinieki sāk apgūt vajadzīgās prasmes no nulles. Un tad, ja strādā, – strādā.» Darbinieku vidū ir gan iecavnieki, gan tādi, kas brauc no Bauskas un Rīgas. Uzņēmuma vadītājs uz ražotni Iecavā mēro visgarāko ceļu, jo dzīvo Siguldā. Vairums darbdienu gan aizrit Rīgas salonā, kur ir darbs ar klientiem. Tad būtiski, ka ir, uz ko paļauties. «Ceha vadītājs Aldis Tomsons ir ļoti atbildīgs, pārzina visus procesus cehā un rūpējas, lai viss sarunātais tiktu realizēts dzīvē,» stāsta O. Stankēvičs.

Par uzņēmuma vadītāju Oskars kļuvis 2018. gadā pēc desmit gadu darbošanās telekomunikāciju jomā – bijis mazumtirdzniecības vadītājs uzņēmumā «Bite». «Man patīk izaicinājumi. Patīk pierādīt, ka daudzas lietas var darīt arī citādi.» Attīstīt biznesu, paplašināt kontaktu tīklu un pieredzi palīdz arī darbošanās biznesa klubā BNI Latvija un Kanādas Tirdzniecības kamerā.

/ Iecavas Ziņas Nr.49 (1324) no 11.12.2020 /